Annoncer på Facebook

Jeg har haft stor succes med annoncering på Facebook. Det har virkeligt givet mig mange flere kunder, og forretningen er vokset gevaldigt i løbet af det sidste års tid. Herligt. Men også krævende. Jeg har ansat nyt personale. Både nede i produktionsafdelingen og i administrationen. Jeg har fået råd til at trække en pige ind, som står for al kommunikation på de sociale medier. Vi får mange henvendelser angående produkterne, vi sælger via vores firmaside. Hun har også været rigtig dygtig til at sætte gode annoncer på Facebook op. Og så er hun skarp til at svare på henvendelserne hurtigt. Det er noget, kunderne er glade for.

En guldklump

Hun er guld for min virksomhed. Og så er hun også en sød kollega. Men hun har brug for hjælp. Der er meget at gøre. Så hun har bedt om at få lov til at være med til et interview i næste uge, hvor vi skal ansætte en ny kollega, som kan hjælpe hende.
Det havde jeg faktisk allerede tænkt, at hun skulle, så jeg sagde til hende, at jeg synes, hun skulle tage interviewet med jobkandidaten alene. Jeg behøver ikke at være til stede. Det er en person, som du skal samarbejde med, så det bliver dig, der får det afgørende ord.
Det blev hun rigtigt glad for at høre.

Hun spurgte, om hun måtte komme og præsentere den nye kollega, når hun havde besluttet sig. Jeg fortalte hende, at jeg ville sætte pris på det, hvis hun præsenterer alle kandidater for mig. Blot ganske kort, så jeg lige får et navn og et ansigt.
Jeg spurgte hende om, hvad hun har tænkt sig at spørge kandidaterne om. Altså sådan ud over de almindelige, typiske spørgsmål, som altid bliver stillet. Hvilke mere faglige emner vil hun tale med dem om.

Sociale medier

Hendes svar var, at hun gerne vil tale med kandidaterne om de sociale medier. Hun vil gerne lige se, hvor stort kendskab de har til de forskellige platforme, vi bruger. Hun vil prioritere dem, som kender noget til annoncering på Facebook, og som ved, hvor vigtigt det er, at man har sin research på målgrupperne i orden, så annonceringen bliver effektiv. Det nytter jo ikke noget at sende annoncer ud, når kunderne ikke er på Facebook. Det hænger jo sammen med, at alt, hvad der kommer på Facebook, forsvinder hurtigt igen. God pointe. Det ved du mere, om end jeg.
Jeg foreslog, at hun også forsøger at tale lidt om mode med kandidaterne. Det vil være super, hvis de ved noget om det. De behøver ikke selv at være klædt moderigtigt. Vi er faktisk ret casual med det her i virksomheden. Men hvis de ved lidt om tøj- og modeindustrien, så vil det være et ekstra plus på deres side og en ekstra bonus for os. Og hvis de også ved noget om bæredygtige fremstillingsmetoder, så de forstår, hvorfor produkterne, vi laver, er dyrere end lignende produkter, så vil de få et ekstra plus fra min side. Det er hun helt med på at gøre.

Skriv et svar